Thursday, October 23, 2008

3: Impian org yg sedang bermimpi..


"Sekarang aku di mana? Ianya terlalu sama.. n, aku jadi sgt keliru.."

termenung....

...........

Di sana aku mengimpikan segala2nya.. n ianya sgt indah.. impian aku x akan berhenti.. menginginkan semuanya..

tapi sekarang,.. aku telah terjaga.. hilangnya apa yg aku ada, lenyapnya apa yg aku miliki..

aku keliru, ianya sama dengan sekarang..

Mendung sebentar, kembali dengan snyuman.

"Mimpi.. ianya, x akan kekal.. impian di sana hanya khayalan. mgimpikan seribu kenikmatan.
sahabat, bila terjaga. terpadam semua. n ini yg nyata.."

"Dunia itu segar, n mghijau.. dan Allah mnjadikan kamu sbgai pengganti di dalamnya. maka Allah akan melihat apa yg kamu lakukan.. maka takutilah dunia" -hadis

Maka benar kelirumu..

Ini Mimpi, nyatanya akhirat.

Ini sebentar, abadinya akhirat.

Ini tanaman, tuaiannya akhirat.

Ini hiasan, indahnya akhirat.

Ini palsu, benarnya akhirat.


fatamorgana,
kosong.. bebas dari segala. seni yg sukar difahami.. tiada..

"dan (ingatlah) pada hari (ketika) Allah mengumpulkan mereka, (mereka merasa) seakan-akan tidak pernah berdiam (di du
nia) kecuali sesaat saja pada siang hari, (pada waktu) mereka saling berkenalan. Sungguh rugi orang yg mendustakan pertenuan mereka dengan Allah, dan mereka tidak mendapat petunjuk."-Yunus 45

Bgnlah.. berhati2 dgn mimpimu, agar bahagia di sana.. di celah rimbunan dedaun emasnya putih..

No comments: